poniedziałek, 27 maja 2013

Ale wkoło się dużo dzieje!

Tak, ostatni mój blogowy zastój, wbrew pozorom nie był wywołany brakiem tematów, ale ich ponad miarowym przypływem. Kiedy już zabierałam się za pisanie jednej wiadomości przychodziła kolejna, a w przedpokoju moich myśli dodatkowo przepychały się tematy, które odłożyłam "na potem". Dlatego dziś zrobię małe resume z wydarzeń poprzedniego tygodnia.

W dniach 16-19 maja miała miejsce po raz drugi wystawa Musikmesse w Rosji. Prócz, rzecz jasna, wystawców na targach można było spotkać muzyków. Zarówno tych, którzy pokazywali się jako "twarze" danej marki, jak i tych, którzy przyszli tu obejrzeć nowinki. 

Na stendzie MixArtu można było spotkać ЧЁРНЫЙ ОБЕЛИСК, ich perkusista Maks Olejnik prezentował perkusję ddrum, której został ostatnio endorserem.

fot.archiwum zespołu

Na stoisku polskiego producenta gitar - Mayonesa - można było natomiast zobaczyć i posłuchać Siergieja Mawrina. Gitarzysta również całkiem niedawno trafił do i tak już bogatego spisu endroserów firmy.

fot. archiwum Mayones Guitars

To tak w skrócie o Namm Musikmesse - impreza rozwija się, ale póki co przez rosyjskich muzyków nadal bardziej rozpoznawalne są jesienne targi Музыка Москва. Nic dziwnego, istnieją dłużej i mają swoją renomę, a Musikmesse traktowane są jako ciekawostka oraz prestiżowe miejsce, gdzie można wystąpić. Natomiast wystawiany sprzęt...jako dobry, ale nierzadko niedostępny.

***
W zeszłym tygodniu udało mi się poznać ciekawą muzykę - już niedługo o niej szerzej napiszę, zwłaszcza, że nie ukrywam, iż grupa znalazła mnie sama i podrzuciła mi swój materiał, który okazał się naprawdę wart zatrzymania się nad nim.
***


W ciągu ostatnich dni dotarło o nas też kilka wiadomości z "aryjskiego" obozu.
Zespół КИПЕЛОВ wyda swoją EPkę na winylu, a wyda ją...МИРУМИР!, czyli firma, z której założycielką miałam ostatnio przyjemność rozmawiać (kto nie czytał - polecam tu).
Natomiast dziś АРИЯ ujawniła dwóch pierwszych uczestników ARIA Fest, który odbędzie się w moskiewskim klubie "Stadium Live" 9 listopada. Prócz "aryjczyków" na scenie pojawi się grupa SYMFOMANIA i CATHARSIS.
W ubiegłym tygodniu miał też urodziny Artur Bierkut, ale o nim - z wiadomych względów - jest ostatnimi czasy jakoś cicho. Oczywiście nadal jest zapraszany przez różne zespoły do wspólnych projektów, ale poziom tych grup jest niestety coraz niższy...

***
Niedobrze dzieje się również u Marka Areskina. Ten utalentowany młody designer, (który prócz okładek do płyt dla zespołów, był uprzejmy narysować mi powyższy baner) stał się ofiarą zawiści. Ktoś wyciągnął projektantowi, że posługiwał się cudzymi pracami - Mark musiał się w końcu bronić. Wystosował odezwę, w której przyznał, iż na początku, ucząc się swojego fachu, posiłkował się cudzymi pracami, ale nigdy ich nie sprzedawał! Niestety, cała sprawa póki co skończyła się tym, iż Mark zamknął swoją pracownię. W prywatnej rozmowie ze mną obiecywał jednak, że rysowania nie rzuci.

***

Z ostatnich nowości stricte muzycznych i bardzo pozytywnych - pojawił się nowy teledysk do niedawno wydanej płyty GRENOUER. Album "Blood on the Face" ukazał się w Europie 3 maja, na krążek weszło 11 utworów (w tym jeden cover na utwór STONE TEMPLE PILOTS) i był już promowany jednym klipem.

4 komentarze:

  1. "W zeszłym tygodniu udało mi się poznać ciekawą muzykę" - nie, no Ksenia, miej litość - wrzuć (prędziutko!) jakiś link, bo takie sygnalizowanie (mam, ale nie pokażę!) to okrucieństwo straszne jest!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @insider: Ale ja mam i pokażę! Jednak chcę coś więcej niż tylko pokazać, dlatego potrzebuję jeszcze chwilkę.

      Usuń
  2. Krótko mówiąc: dzieje się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Jelonek: Tak, dzieje się tak dużo, że brakuje mi czasem przycisku "stop". Zatrzymywałabym wtedy czas i na spokojnie opisywała co się wydarzyło;) Pozdrawiam!

      Usuń