poniedziałek, 25 marca 2013

Okładki I kwartału 2013

Jako dyletant i absolutny laik w dziedzinie sztuki wizualnej - postanowiłam typowo polską metodą (nie znam się - to chętnie się wypowiem) postanowiłam zrobić mały ranking okładek płyt z pierwszego kwartału bieżącego roku. Rzecz jasna, tak naprawdę zostało jeszcze kilka dni do jego końca, ale grafika, którą dziś zobaczyłam, natchnęła mnie do tego pomysłu i, odsuwając wszystkie inne na bok, postanowiłam jak najszybciej podzielić się z Wami i tym samym być może zachęcić do jakiejś małej debaty?

Okładki układałam w przypadkowej kolejności i od razu zaznaczam, że nie brałam pod uwagę muzycznej zawartości płyt - a jedynie wspomniane walory wizualne:

1. КВАДРАТ "Запомни меня"


2.SEAGALL "Hidden Ego"


3.СМУТА "На Север"


4.SHEXNA "Shexna"


5. THE KOREA "Saturnus" (ros.edycja)


Gdybym miała ogólnie jakoś podsumować: czym mnie urzekły te prace? Opowiedziałabym - prostotą. Oczywiście, ważne było też wykonanie projektu, ale najważniejsza pozostaje idea i to "coś", co za sobą niesie. Najczęściej kupujemy płyty zespołów, które znamy, od lat słuchamy i w tym wypadku, nawet bez patrzenia na okładkę, kupujemy w ciemno. 

Jednak są też takie sytuacje, choć niestety coraz rzadsze, że przychodzimy do sklepu z płytami, przyglądamy się nie tylko znanym wykonawcą i nagle zachwycimy się jakąś nieznaną nam wcześniej kapelą, bo ktoś im zrobił pomysłową książeczkę.  

Nie wiem, czy wszyscy tak mają, ale ja tak jeszcze mam...:)

Jeśli ktoś miałby się ochotę podzielić się opowieścią o takim swoim znalezisku - zapraszam do komentarzy:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz