sobota, 5 stycznia 2013

DeformitY, czyli zagubione utwory Metalliki (?)


nazwa: DeformitY
rok powstania: 1994
miejsce powstania: Sowieck (polska nazwa Tylża), Obwód kaliningradzki
język utworów: angielski
oficjalna strona zespołu: http://vk.com/club3819234

Zespół powstał latem 1994 roku i zaczął od death metalowych dźwięków, później po zajęciu drugiego miejsca na festiwalu Kaliningrad in Rock, muzycy zawiesili swoją działalność na dwa lata, a kiedy znów pojawili się na scenie był to już inny skład i gatunkowo inna muzyka. Jak mówią muzycy, sami wyrośli na nagraniach takich klasyków jak Metallica, Slayer, Testament, Pantera. Rzecz jasna, wiele grup mogłoby się pochwalić podobnymi muzycznymi inspiracjami, co jest więc wyjątkowego w DeformitY?

Powiem szczerze, kiedy przesłuchałam ich płyty, to się bardzo pozytywnie zdziwiłam. Z jednej strony to takie klasyczne połączenie heavy metalu i thrashu, więc melodie niby znane, niby nic odkrywczego. Z drugiej strony - miałam autentyczne wrażenie, że ktoś podsunął mi jakieś zganione utwory Metalliki z okresu "Czarnego albumu". 

Aleksandr Garszyn (v. g.), Władimir Nikulin (g.), Aleksandr Płatonow (per.), Siergiej Waruchin (bas)

Wokalista swoim głosem bardzo trafnie naśladuje wokalną manierę Hetfielda i jest to o tyle przyjemne wrażenie, że nie robi tego na siłę. Wydaje mi się, że po prostu tak mu to wychodzi, bez większego spinania się i specjalnej intencji, że będzie śpiewał jak James.

Jak wspomniałam, na płycie "When Tomorrow Comes" wydanej w sierpniu 2012 roku, zespół trzyma się klasycznych gatunków metalu i w ich wykonaniu brzmią one bardzo przekonywująco. Oni nie pozują grając w danym stylu, są z nim mocno zżyci i to słychać! Na szczęście zespół trafił pod skrzydła firmy, która zajmuje się promoсją zespołów z całego świata - GlobMetal Promotions, więc jest duża szansa, że nie przepadnie w gęstwinie muzyki.

Podobno DeformitY grali już w Polsce, ale jeszcze siу na nich nie załapałam - trzeba jechać chyba do Kaliningradu, w końcu to nie tak daleko:) Do czego i Was zachęcam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz