poniedziałek, 22 października 2012

Petersburski świat podziemnej muzyki

Nie dalej jak w kwietniu pisałam o filmie "UNDERGROUND - jak nie zostać gwiazdą". Wtedy pojawiły się wyłącznie zajawki tego dwugodzinnego dokumentu o petersubruskiej "podziemnej" scenie. Ostatnio, dzięki Youtube, można obejrzeć już całość!

Ja wczoraj pokusiłam się o taki seans i szczerze nie żałuję. Fakt, że gdzieś po godzinie następuje przydługa wstawka, ale ze względu na to, że film został poświęcony pamięci muzyka, którego zdjęcia dotyczą -powody jej umieszczenia są więc jak najbardziej zrozumiałe. 
Ponieważ dokument zawiera wypowiedzi różnych ludzi, to też różna jest ich wartość. Bardzo in plus wybijają się, jak dla mnie, wypowiedzi dziennikarki Natalii "Miotły" Duszyny (Małyżenkowy). Pełne ciekawych spostrzeżeń, podane z dużą dozą ekspresji, ale i kultury. 

Po obejrzeniu "UNDERGROUND..." powstało mi w głowie kilka pytań - stąd nowy impuls do poszukiwań i pogłębiania wiedzy o, skądinąd trochę zaniedbywanej przeze mnie, petersburskiej scenie. 
Poszukiwanie w niszach staje się ostatnimi czasy moją obsesją. Oczywiście staram się nie zaniedbywać i wiem, co dzieje się aktualnie wśród zespołów z najwyższej półki. Ich historie jednak są znane i dostępne, tak jak ich muzyka. A ci, którym nie było dane zaistnieć na dużej scenie, muszą czekać na szczęście...albo taką maniaczkę jak ja:)

To co ja tu jeszcze robię? Zostawiam Was z filmem i lecę włóczyć się po sieci, jak to mówią Rosjanie:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz