poniedziałek, 27 sierpnia 2012

STATEK WIDMO


nazwa: КОРАБЛЬ ПРИЗРАК/STATEK WIDMO/
rok powstania: 2004
miejsce powstania: Woroneż
język utworów: rosyjski

Co mnie podkusiło, żeby wybrać ten zespół i opisać go Wam? Wokal - trochę według mnie nie pasujący do estetyki granej muzyki, ale za to jaki poprawny! O historii zespołu nawet sama grupa niewiele pisze, a przecież sami wiemy, że nawet z najmniejszego występu i kolejnego kroku w karierze da się zrobić wydarzenie. Cóż, widocznie to nie jest w planach STATKU WIDMO. 

Póki co zespół wydał dwa albumy, z czego ostatni w tym roku i można go legalnie tutaj ściągnąć. Wystarczy przepisać zestaw cyfr do rameczki i nacisnąć na zielone pole "скачать".

Jak już przesłuchacie album, to wiedzcie, że naprawdę podkusił mnie wokal, no i miejsce pochodzenia zespołu. Woroneż leży (a jakże!) nad rzeką Woroneż, ok.500 na południe od Moskwy. A do tego mają taki złożony herb, że mnie zawsze zastanawia jak dzieci malują go w szkole. Ja dawno temu herb swojego miasta malowałam, ale to były dwa krzyże plus korona, a tu...Zresztą zobaczcie sami.


A  wracając do STATKU WIDMO. Nie chcę być stronnicza, jednak wydaje mi się, że to, iż niektóre zespoły nie przebijają się ze swoją muzyką do szerszej publiczności, można zrozumieć. Trzeba mieć jednak pomysł na siebie, postawić wszystko na tą jedną kartę (wiem - łatwo się pisze, gorzej z wykonaniem) i dać muzycznemu światu trochę więcej nowych dźwięków. A może się mylę i STATEK WIDMO za parę lat stanie się sławny w całej Rosji, a może nawet poza nią? 

Dyskografia:
(2005)"Репетиционное DEMO"/"DEMO z próby"/(demo)
(2007)"В объятьях зла"/"W objęciach zła"/
(2009)"Громом поют небеса"/"Grzmotem śpiewają niebiosa/(EP)
(2012)"За гранью"/"Za skrajem"/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz