wtorek, 15 maja 2012

Historia pewnej książki


Trafiła dziś w moje ręce książka, która przeszła długą drogę i jej historię chcę Wam dziś opowiedzieć.

Książka ukazała się w 2004 roku, jako pierwszy z dziesięciu tomów serii, nakładem petersburskiego wydawnictwa "Азбука-классика". 

W 2007 roku za $16,95 zakupiła ją biblioteka w Baltimore w stanie Maryland. I dalej mam dwie wersje tej opowieści.

Pierwsza jest romantyczna: biblioteka po pewnym czasie, widząc jak małe zainteresowanie jest książką, postanowiła ją uwolnić. Pracownik biblioteki przekreślił markerem numery identyfikacyjne i albo ją gdzieś celowo zostawił, albo zrobiono w bibliotece wystawkę.
Trafiła ona w ręce Johna Doe, który postanowił ją sprzedać na Amazonie, a ja ją kupiłam i poznałam jej historię po pieczątkach i naklejonych numerach.

Budynek biblioteki w Baltimore

To była wersja romantyczna, teraz będzie wersja równie prawdobodobna, ale bardziej brutalna. John Doe wypożyczył książkę, sam przekreślił biblioteczne oznaczenia i wystawił na Amazonie, co potwierdza fakt, że ta lektura w jednym egzemplarzu nadal istnieje pod tym numerem indentyfikacyjnym w spisie biblioteki Baltimore. 
Tej wersji nieuwiarygadnia jednak cena za jaką sprzedał mi John Doe nieniejszy egzemplarz, bo zapłaciłam za niego 1 centa.

W Rosji książka jest praktycznie niedostępna - 5000 egzemplarzy wypuszczonych na rynek wsiąkło jak kropla wody w piasek pustyni. Od czasu do czasu jakaś sztuka wypływa na aukcjach, ale jej cena jakoś kłóci się z moim portfelem.

A co ma książka do muzyki?
Moja zdobycz to pierwsza część serii "Поэты русского рока" /"Poeci rosyjskiego rocka"/, która zbierała dobytek najbardziej znanych tekściarzy. Dla mnie książka ma o tyle dużą wartość, ze znalazły się w niej teksty Anatolija Krupnowa.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz