poniedziałek, 19 marca 2012

Dla bardzo młodych duchem - LOUNA


nazwa: LOUNA
rok powstania: 2008
miejsce powstania: Moskwa
język utworów: rosyjski, angielski
oficjalna strona: www.louna.ru

Ostatnio serwowałam historie zespołów, które istnieją na rosyjskiej scenie od co najmniej ponad dwóch dekad, dlatego dziś - dla równowagi - piszę o grupie z bardzo małym stażem, ale cieszącym się sporą popularnością. 



LOUNA to mieszanka ciężkiej muzyki alternatywnej z post-punkowymi naleciałościami. Już w 2009 roku dostała nagrodę RAMP w kategorii "Odkrycie Roku". A kiedy w 2010 pojawił się jej debiutancki album - LOUNA stała się prawdziwym numerem jeden wśród zespołów, które młodzież przyjęła jako swoje. W tym momencie media poczuły materiał na dobry temat i o grupie pisali wszyscy, muzycy często pojawiali się również w audycjach telewizyjnych i radiowych. O LOUNIE zrobiło się głośno. 

Grupa nie zasypuje gruszek w popiele i wciąż udaje jej się skupiać uwagę słuchaczy i mediów. Na swoim koncie ma dwa albumu i cztery single. Co będzie dalej? LOUNA nosi się z zamiarem podboju Europy na kolejnych festiwalach, a pomóc ma jej w tym anglojęzyczny album. Pożyjemy - zobaczymy. Ja życzę im szczęścia i mam nadzieję, że zespół będzie się rozwijał i pracował nad muzyką.

Do posłuchania proponuję dwa utwory: pierwszy - bardzo lekki, rock'n'rollowy i drugi - który dość mocno trąci mi SLOT, ale może tylko mnie...




Dyskografia:

2010 — Сделай громче! /Zrób głośniej!/
2012 — Время Х /Czas X/

2 komentarze:

  1. Ksenia, Louna to jak wiesz projekt głównie Lou Gevorkian z Tracktor Bowling :) co oznacza że jesli szukać podobieństw pomiędzy louna a slot to raczej inspiracją była Lou dla Nookie a nie odwrotnie :) im wiecej slucham obu wokalistek tym bardziej podoba mi sie Lou :) zwlaszcza po angelsku. ten pomysl slot (angielski vocal) nie byl najszczesliwszy, lou spiewa po angielsku o niebo lepiej, wiec jest szansa, ze album sie odnajdzie na zachodzie, a moze nawet u nas :)
    Ciekawe jest zestawienie produkcji i coverow TB z LP-mi Louny.

    OdpowiedzUsuń
  2. @damogan: Szczerze pisząc - mnie obie wokalistki nie zachwycają, jeśli jednak zestawiamy głosy obu dziewczyn, to Daria Stawrowicz (za którą specjalnie nie przepadam) trzeba oddać to, że ma głos szkolony i to nie u byle kogo, a u samej Jekatieriny Biełobrowej! To ona wydobyła z Nookie tą dziś już charakterystyczną manierę (którą też można lubić lub nie). A co do angielskich dokonań obu dziewczyn - nie wypowiadam się, bo z wiadomych przyczyn aż tak się w ich działalność nie zagłębiałam:)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń