piątek, 4 listopada 2011

СЛОТ, czyli niezłe pomysły w kiczowatym opakowaniu



Dziś pojawił się piąty z kolei album grupy СЛОТ/SLOT/. Już od kilku dobrych tygodni jest o nim głośno, bo ukazał się nie tylko w Rosji, ale i w Stanach. Ostatnio w ogóle grupa osiąga chyba szczyty swojej popularności. I wszystko byłoby pięknie, tylko po co tyle kiczu wokół?

Kiedy SLOT powstał w 2002 roku w Moskwie był jedną z wielu grup, które próbując swych sił w alternatywnym metalu, wyrabiały swój wizerunek. Obecnie, grając już z trzecią wokalistką z rzędu, grupa mocno przesunęła akcenty w swojej stylistyce. Komercyjnie wyszło im to widać na dobre. Młodzież lubuje się w krwawej maskaradzie podszytej seksem, ale mnie to nie rusza, a może rusza, ale w stronę wyjścia.

Szkoda, że drzemiący potencjał gubi się gdzieś między tym wszystkim, co ma zapewnić grupie popularność. Wokalistka i wokalista (choć może bardziej "podśpiewajek", z którym miałam krótki kontakt w czasie pracy nad moją książką - Igor Łobanow napisał kilka tekstów dla ARII i musiałam prosić go o prawo do ich druku), tworzą ciekawe melodie, nieraz dobrze zaaranżowane i wyprodukowane. Dla mnie to starcza i staram się odrzucać całą związaną z nimi resztę, która nachalnie wciska się w teledyskach, czy na ich przeładowanej grafiką stronie.

Tak, więc każdy niech spróbuje sam. Ja dziś ani polecam, ani nie polecam, tylko informuję:) Zwłaszcza, że na "F5" znajdziecie nową wersję "Ulicy róż" ARII z gościnnym udziałem Artura Bierkuta.

Całego albumu można już posłuchać w sieci, ale póki co jest on dostępny tylko dla Rosji, Ukrainy, Białorusi i Kazachstanu. Jasne, że można już ściągnąć piracką wersję, ale ja trzymam się zasady, aby nie okradać muzyków i poszukam sobie miejsca, gdzie legalnie posłucham płyty. A jak znajdę, to się podzielę:)



Track lista:
1.F5
2.Манифест
3.Сумерки
4.Одинокие люди
5.Брейвик-шоу
6.R.I.P.
7.Лего
8.Несовпадения
9.Чёрное на чёрном
10.Спам
11.Kill Me Baby One More Time
12.2012
13.Тело (feat. Roman Rain)
14.Улиица роз (feat. Артур Беркут)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz